W I kwartale 2012 roku Średni Dobowy Ruch (ADT) na koncesyjnym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków wyniósł 25.620 pojazdów i był o 9,0% niższy niż ruch odnotowany w analogicznym okresie rok wcześniej (28.161 pojazdów). Decydujący wpływ na obniżenie poziomu ruchu miała zmiana prawa, w wyniku której na sieci autostrad, dróg ekspresowych oraz wybranych dróg krajowych - w miejsce obowiązującej wcześniej karty opłaty drogowej
Na uzyskane w 2011 roku wyniki finansowe Grupy Kapitałowej największy wpływ miała dynamika przychodów z poboru opłat, jednorazowe negatywne zdarzenie związane z historycznymi rozliczeniami podatku VAT, a także działalność finansowa. W ubiegłym roku Średni Dobowy Ruch (ADT) na płatnym odcinku autostrady A4 zwiększył się o 2% w stosunku do 2010 roku, a wartość przychodów z poboru opłat w tym samym okresie wzrosła o 9%.
W 2011 roku Średni Dobowy Ruch (ADT) na koncesyjnym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków był o 2% wyższy niż zanotowany rok wcześniej. Należy jednak zwrócić uwagę, iż o ile w I półroczu ubiegłego roku ADT wzrósł o 8% to w drugim półroczu nastąpił spadek łącznego ruchu o 3%. Wyraźne odwrócenie tendencji stanowiło konsekwencję zmiany przepisów prawa, w wyniku których na sieci autostrad, dróg ekspresowych oraz
W I półroczu 2011 roku Grupa STX Autostrady uzyskała przychody z poboru opłat w wysokości 78.404 tys. PLN, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego wyniosły one 70.205 tys. PLN. Stanowiło to przede wszystkim efekt wzrostu ADT o 8,2%, jak również zwiększenia od dnia 1 lipca 2010 roku opłaty otrzymywanej za przejazd „pojazdów winietowych” i większej sprzedaży abonamentów na przejazd autostradą A4 Katowice-Kraków. W
Na koncesyjnym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków utrzymuje się wysoka dynamika Średniego Dobowego Ruchu (ADT): w II kwartale 2011 roku wyniósł on 32.071 i był o 8,6% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (29.520 w II kwartale 2010). Podobnie jak to miało miejsce w I kwartale 2011, wzrost ten w stanowił w części efekt utrzymującej się dynamiki ruchu samochodów ciężarowych obejmujących pojazdy o masie