do góry

Aktualny kurs Stalexport Autostrady SA

3.40 zł 0% 0zł 2019-07-23
Strona główna/Biuro Prasowe/Informacje prasowe/Autostrada Mazowsze S.A. i GDDKiA zakończyły negocjacje w sprawie odcinka A2 Stryków-Konotopa

Autostrada Mazowsze S.A. i GDDKiA zakończyły negocjacje w sprawie odcinka A2 Stryków-Konotopa

Informacje prasowe 28 Lutego 2009

INFORMACJA PRASOWA

Katowice, 28 lutego 2009 r. 

Autostrada Mazowsze S.A. i GDDKiA zakończyły negocjacje w sprawie odcinka A2 Stryków-Konotopa

Zakończyły się negocjacje w sprawie kontraktu na budowę i eksploatację 90 km odcinka autostrady A2 z Łodzi do Warszawy pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a  Autostradą Mazowsze S.A., podmiotem wchodzącym w skład Grupy kapitałowej Stalexport Autostrady. Pomimo chęci i woli obu stron, w obecnej sytuacji na rynku finansowym nie udało się znaleźć rozwiązania pozwalającego na ostateczne podpisanie umowy.

W czasie negocjacji kontraktu na budowę i eksploatację odcinka autostrady A2 z łódzkiego węzła Stryków do podwarszawskiego węzła Konotopa obie strony ? publiczna i prywatna - szukały najlepszego rozwiązania. Pomimo dobrej woli i chęci wykazanych przez partnerów, nie udało się niestety wypracować satysfakcjonującego dla obu stron kompromisu. Wpływ na taki rezultat miała przede wszystkim niestabilna sytuacja na rynkach finansowych i warunki stawiane przez kredytujące inwestycję banki.

Grupa Stalexport Autostrady zarządza obecnie płatnym odcinkiem autostrady A4 Kraków-Katowice oraz uczestniczy w przetargu na dostosowanie i zarządzanie odcinkiem A4 Katowice-Wrocław. Ponadto Grupa zainteresowana jest rozwinięciem swojej działalności także na rynkach w niektórych krajach sąsiedzkich Polski. - Kontrakt na odcinek A2 Łódź-Warszawa był dla nas ważny, jednak nie jedyny. W chwili obecnej nasza Spółka bierze udział także w innym przetargu - na dostosowanie i zarządzanie płatnym odcinkiem A4 z Katowic do Wrocławia. Będziemy również przystępować do przetargów na kolejne odcinki dróg płatnych w Polsce i nie tylko w Polsce. Bacznie przyglądamy się i nawiązujemy kontakty także na rynkach ościennych - dodał prezes Emil Wąsacz.

"Warunki przetargu na odcinek A2 Warszawa-Łódź zostały określone w diametralnie innej sytuacji gospodarczej niż mamy obecnie. Niemniej te właśnie pierwotne warunki wiązały ręce zarówno nam, jak i stronie publicznej przez całe negocjacje. Dlatego pomimo ogromnej woli i nakładu pracy nie udało się nam znaleźć kompromisu umożliwiającego realizację tej inwestycji" ? mówi Emil Wąsacz, Prezes Stalexport Autostrady S.A. ? "Chciałbym natomiast podkreślić, że do samego końca negocjacji obie strony starały się zbliżyć dzisiejsze realia gospodarcze do warunków przetargu określonych jeszcze przed kryzysem, co pozwoliłoby zapewnić inwestycji bezpieczne finansowanie i jak najszybciej przystąpić do budowy tego strategicznego odcinka. Okazało się to jednak niewykonalne" ? dodał prezes Wąsacz.

udostępnij
do góry